Russia paid radio US $1.4 million hour broadcast propaganda in Washington

The Russian government has sent more than $1.4 million companies from Florida, which in the last two years has broadcast Kremlin propaganda in the capital of the United States.

This was announced by the American non-governmental organization «Centre for flexible policy» (Center for Responsive Politics).

Monitoring organization reported that a Florida based company RM Broadcasting officially registered in Ministry of justice as a foreign agent, after the relevant requirements of the Federal judges, published in may.

Judge Robin Rosenberg ruled that RM Broadcasting must be registered as a foreign agent because of good relations with «Russia today» — Russian media, which owns Sputnik International was created by Vladimir Putin to promote Russia’s interests abroad.

Russia paid radio US $1.4 million hour broadcast propaganda in WashingtonPhoto: Wikimedia/CC

In the intelligence report USA for 2017 indicate that Sputnik is part of the «state propaganda machine of Russia», which facilitated the intervention and the impact on the presidential election 2016 in the United States.

The station, which previously broadcast the bluegrass style of music (kind of country), earned a lot of money by broadcasting content that the us government believes that Pro-Russian propaganda, says Center for Responsive Politics.

«It’s a miracle»: the Baby who was operated on for spina bifida in the womb, has already begun Hadithic and every child his age, 17-month-old Charlie Royer from Alpine (California) curious and full of energy. Sometimes, when the boy’s mother, lexi, dresses him, he shall go all out to kick in …on 30 June 2019, 17:49

According to RM Broadcasting, from November 2017 to June 2019 she was paid more than $1.4 million for broadcasting «Satellite» 24 hours a day.

The agreement is valid until the end of 2020, providing the monthly expenses of approximately $55 thousand in combination with several larger down payments.

In accordance with the agreement, RM Broadcasting cannot in any way change the radio «Russia today».